10 Krachttips

Margje van der Lei

10 tips voor het gevoel van Kracht!

 1. Ademhalen
Adem naar het punt van 3 vingers onder je navel. Hier ligt het centrum van jou kracht. Wanneer je ademhaling vanuit je buik laat komen sta je veel steviger,voel je je sterker.

2. Het Ja woord
Zeg een paar keer Ja met een stevige krachtige stem, Ja jij bent de baas, Ja jij bepaald wat er met jou dag gebeurt. Het woord Ja geeft je kracht, het woord Nee ontkracht jou. Probeer het maar, wanneer je het zegt, wat voel je?

3. Beweging
Wanneer je er ook nog een beweging bij maakt dat jou nog meer in jou kracht zet, doe het dan. Met een beweging bedoel ik een snelle, gemakkelijke, vlotte beweging. Je kunt denken aan het maken van een vuist en deze haal je van schouder hoogte naar je heupen. Dit herhaal je elke dag een paar keer. Je kunt ook de andere hand er bij gebruiken, wat je wilt.

4. Positiviteit
Positiviteit geeft je energie. Negativiteit maakt je moe.

5. Lichaamshouding
Lichaamshouding met je schouders naar beneden, je hoofd naar beneden, je mondhoeken naar beneden, doe het eens…. Wat voel je? Ga je ook naar beneden met je energie? Nu zeg eens sterk Ja, met je beweging er bij. Je lichaamshouding verandert, je ademhaling wordt dieper. Je schouders gaan automatisch naar achteren, je hoofd gaat automatisch omhoog. Je energie stroomt door je hele lichaam, voel je het verschil?

6. Focus
Waar je je gedachten op richt, daar kom je! Wanneer je gedachten op iets richt wat je niet leuk vind, kom je het steeds weer tegen. Het gaat niet eerder weg dan dat jij het niet meer aandacht geeft. Hoe meer aandacht je het geeft, hoe groter het word. Dit geld ook wanneer je je aandacht richt op wat je wel leuk vind. Maar we zijn zo gewend om onze aandacht te richten op wat niet goed is, wat niet leuk is, wat we niet willen. Dat het kracht kost om te blijven focussen op wat je wel wilt. Je weet nooit wanneer je nog 1 stapje van de top bent. Volhouden dus!! Hou een plaatje, foto, bij de hand om iedere dag naar te zien, waar je heen wilt. Of maak een poster met diverse plaatjes! Maak het inspirerend.

7. Luister/kijk / lees naar / over inspirerende mensen.
Hoe denk jij dat deze mensen zijn begonnen. Neem een foto van jou “voorbeeld” , hou hem / haar in het zicht dat je het dagelijks kan zien.
Wanneer je vaak in de auto zit, luister cd’s. Kijk naar YouTube filmpjes die je inspireren, lees boeken hoe zij hun leven hebben ingedeeld.

8. Er uit.
Gewoon even iets anders, Sporten, een eindje fietsen, spreek ook af om niet over jou bezigheden te spreken. Hierdoor creëer je rust en opties voor nieuwe ideeën.

9. Noteer wat je wilt, zet het dagelijks voor de volgende dag in de agenda.
Hierdoor kan jou gedachten er over nadenken, alvast voorbereiden hoe jij je volgende dag gaat beleven. De gedachten mogen graag wat te doen hebben, ze houden er van om te denken, ze kunnen gewoon niet niet denken. Dus geef ze wat te doen waar jij wat aan hebt.

10. Visualiseer, mediteer, droom.
Ja, echt dromen mag, dromen kan, dromen geeft jou plannen een plaats, een richting tot één geheel. Door mediteren kom je tot rust en door visualiseren ga je je plan perfectioneren, zonder dat je het in het echt moet doormaken. Hier kun je van alles aanpassen, door de rust kun je ook leren luisteren naar jezelf, naar wat er van binnen in jou zit, er zit een creativiteit in jou. Door hier naar te luisteren en in je visualisatie mee te nemen kom je tot iets moois.

Over

Maak bewust een keuze, laat je gevoel spreken! Wil je veranderen? Zoek de rode draad.

Reageer 0 reacties